Vážení zákazníci, neustále sa snažíme robiť náš web lepším. Aj preto používame súbory cookies. Svojim súhlasom s ich používaním nám pomôžete zdokonaliť služby, ktoré vám denne poskytujeme. Ďakujeme.

TOVAR V AKCII

naša cena 81,99 EUR
SKLADOM
naša cena 70,11 EUR
NIE JE SKLADOM

NAJPREDÁVANEJŠÍ

naša cena 139,99 EUR
SKLADOM
naša cena 207,90 EUR
SKLADOM
naša cena 13,99 EUR
SKLADOM

» MIEŠANIE PALIVA

Správna starostlivosť o dvojtaktné motory

Hlavným rozdielom medzi dvojtaktným a štvortaktným motorom je, že dvojtaktné neobsahujú olej, ktorý by ich mazal. Aby ste predišli nenávratnému poškodeniu motora, je správna starostlivosť o váš stroj nesmierne dôležitá.

V dvojtaktnom motore sa olej, chrániaci motor pred zadretím, pridáva priamo do benzínu. Ak by ste tak neurobili, k poškodeniu by došlo krátko po naštartovaní. Ako ale správne nariediť olej s palivom tak, aby vám vaše záhradné náradie dlho a bezchybne slúžilo?

Riedenie paliva a oleja

Pomer oleja a paliva je zväčša udávaný výrobcom motora. Novšie prístroje si vyžadujú riedenie v pomere 1:50, teda na 50 dielov paliva pripadá 1 diel oleja. Pri starších modeloch však môže byť pomer oleja vyšší. Správny pomer paliva a maziva nájdete v našej tabuľke.



Pozor na starú zmes !

Dobre nariedená zmes však ešte nie je základ úspechu. Mnoho ľudí necháva palivo s mazivom v nádrží dlhšiu dobu, než je žiaduce.

Pozor! Olej použitý v palive zastaráva už po 14 dňoch, čím stráca svoje ochranné vlastnosti a motor vášho stroja je tak veľmi skoro vystavený riziku poškodenia. Nenechávajte zarobenú zmes v nádrži dlhšie než 7 dní!

Pred zazimovaním stroja sa odporúča palivo s olejom vypustiť a zvyšok paliva z karburátora nechať spotrebovať naštartovaným motorom. Neprepĺňajte nádrž, zarobte si len toľko zmesi, koľko spotrebujete, predídete tak zbytočne veľkému odpadu. Palivo a olej skladujte oddelene, v hermeticky uzavretých nádobách.

 

YmMwMjE0